Thursday, 21 January 2016

30/06/2011 - RED RIDING HOOD



Reżyseria: Catherine Hardwicke
Obsada: Amanda Seyfried
              Gary Oldman
              Billy Burke



Wilkołak grasuje, dziewczyna odkrywa więź łączącą ją ze stworem.

Muza fajna, klimat okej, takie tam amerykańskie kino do przewidzenia. 

29/06/2011 - SECONDS APART



Reżyseria: Antonio Negret
Obsada: Louis Herthum
              Orlando Jones
              David Jensen



Koszmarni bliźniacy atakują.

Film też koszmarny.

26/06/2011 - OTHER BOLEYN GIRL



Reżyseria: Justin Chadwick
Obsada:  Natalie Portman
               Scarlett Johansson
               Eric Bana



Dwie siostry walczą o względy króla.

Dobre kino kostiumowe.

25/06/2011 - WAY BACK



Reżyseria: Peter Weir
Obsada: Ed Harris
              Saoirse Ronan
              Colin Farrell


Uciekinierzy z łagru przemierzają świat. 

Fajny film, ale jakiś mało autentyczny. Super krajobrazy, zdjęcia, i wymuskane twarze amerykańskich aktorów... Coś tu nietak, jakbym jakąś wycieczkę oglądała, a nie walkę o życie przez nieprzyjazny kontynent.

24/06/2011 - ESSENTIAL KILLING



Reżyseria: Jerzy Skolimowski
Obsada: Vincent Gallo
              Emmanuelle Seigner
             Phillip Goss



Desperacka walka o życie zbiegłego terrorysty. 

I to jest kino akcji - biega facet po lesie!

23/06/2011 - HUMAN RESOURCES MANAGER



Reżyseria: Eran Riklis
Obsada: Mark Ivanir
              Guri Alfi
              Noah Silver



Pracownica piekarni ginie w ataku bombowym. By złagodzić skandal, tytułowy manager musi wyruszyć z ciałem pracownicy do jej rodzinnych stron. 

Ciekawa historia, dużo emocji i prostych ludzkich uczuć.  Długa podróż, która nauczy menagera znowu żyć. 

22/06/2011 - LIMITLESS



Reżyseria: Neil Burger
Obsada: Bradley Cooper
              Robert De Niro
              Abbie Cornish



Tajny narkotyk czyni nieudacznika człowiekiem sukcesu. 

Dobry film, da się glądać, tylko zasem ma jakieś 'zamuły'.

20/06/2011 - SOUND OF NOISE



Reżyseria: Ola Simonsson,                               Johannes Stjarne Nilsson
Obsada: Bengt Nilsson
              Sanna Persson
              Magnus Borjeson



Muzyczni terroryści i głuchy policjant.

Świetny film!! Genialny pomysł na ataki terrorystów. Zawsze zaskakują.  Nie obraziłabym się, jak by ktoś jeszcze kilka remaków zrobił ;)

19/06/2011 - HUNTER



Reżyseria: Daniel Nettheim
Obsada: Willem Dafoe
               Frances O'Connor
               Sam Neill
             


Wynajęty myśliwy szuka tajemniczego tygrysa tasmańskiego. 

Kto by pomyślał, że to wyjdzie z tego takie kino akcji! Myślałam że, będzie jakieś National Geografic, a tu fajny film,tylko zakończenie oczywiśie do przewidzenia...

18/06/2011 - ROUGH CUT



Reżyseria: Hung Jang
Obsada: Ji-Seob So
              Ji-Hwan Kang
              Su-Hyeon Hong



Bandzior aktorem do bicia.

Żeby oprych dawał się tak bić aktorzynie? To musi być dobra komedia. 

14/06/2011 - DZIEŃ W JUREWIE



Reżyseria: Kirill Serebrennikov
Obsada: Kseniya Rappoport
              Yevgeniya Kuznetsova
              Roman Shmakov



Słynna śpiewaczka operowa odwieda z synem rodzinne miasto. Nagle syn znika...

Ciekawy film, lubię rosyjskie kino. Jedna wioska - cała Rosja.

13/06/2011 - SURVIVING WITH WOLVES



Reżyseria: Vera Belmont
Obsada: Mathilde Goffart
              Yael Abecassis
              Guy Bedos



Dziewczynka ucieka przed Holocaustem skrywając się w lesie.

Takie tam snucie się po lesie, ale nudno nie było.

Friday, 15 January 2016

12/06/2011 - CISZA



Reżyseria: Baran bo Odar
Obsada: Ulrich Thomsen
              Woltan Wilke Mohring
              Katrin Sass



Morderca powraca po latach.

Jakie zdjęcia, jakie napięcie i dramat! 

11/06/2011 - 12 MONKEYS



Reżyseria: Terry Gilliam
Obsada: Bruce Willis
              Madeleine Stowe
              Brad Pitt



Więzień wyrusza w przeszłość by zapobiec katastrofie.

Ależ ciekawy film! Jak ja lubię podróże w czasie i co by było gdyby. Zawiłe historie, powiązania, smutne losy, tych , co myślą, że się uda...

10/06/2011 - CANAAN



Reżyseria: Masahiro Ando
Studio: P. A. Works



Zabójczyni i powiązane ze sobą historie różnych ludzi.

Wciągające anime, ładna animacja, Yokko Kanno, tajemnica. Czego więcej trzeba!?

9/06/2011 - DIE ROTE ZORA



Reżyseria: Peter Kahane
Obsada:  Linn Sara Reusse
               Jakob Knoblauch
                David Berton



Dziewczyna hersztem bandy.

Niedzielne kino dla młodzieży.

8/06/2011 - BOSO, ALE NA ROWERZE



Reżyseria: Felix Van Groeningen
Obsada: Kenneth Vanbaeden
              Valentijn Dhaenens
              Natali Broods



Nastolatek mieszka w domu z wariatami.

Dobre, lubię kino z wariatami ;)


7/06/2011 - WHATEVER WORKS



Reżyseria: Woody Allen
Obsada: Larry David
             Evan Rachel Wood
             Patricia Clarkson 



Staruszek znajduje sobie młodą kurkę.

Kiedyś Allen był śmieszniejszy. Dziś, dla przyjemności, do herbaty.

6/06/2011 - ATTENBERG



ReżyseriaAthina Rachel Tsangari
Obsada: Ariane Labed
              Vangelis Mourikis
              Evangelia Randou



Dwie dziwne dziewczyny.

Ależ dziwny film! Dziwnie gadają, dziwnie się zachowują, wszystko dziwne... Jakie to ciekawe!! Jak oglądanie filmów z innej planety.

20/05/2011 - BIUTIFUL



Reżyseria: Alejandro Gonzalez                     Inarritu
Obsada: Javier Bardem
              Eduard Fernandez
             Maricel Alvarez



Umierający mężczyzna załatwia swoje sprawy. 

Dużo się spodziewałam po Inarritu, po obejrzeniu jego poprzedniego filmu. To nie było to, ale tragedii też nie było.  

19/05/2011 - TRICK R TREAT



Reżyseria: Michael Dougherty
Obsada: Anna Paquin
              Dylan Baker
              Brian Cox



'Straszne' historyjki.

Z cyklu, tanie filmy...

19/05/2011 - HEAVEN



Reżyseria: Tom Tykwer
Obsada: Cate Blanchett
              Giovanni Ribisi
              Remo Girone



Policjant pomaga aresztowanej w ucieczce. 

Tom nie jest drugim Kieślowskim. Scenariusz był dobry, były próby naśladowania stylu, ale jak dla mnie - nie wyszło.

18/05/2011 - UCZEŃ CZARNOKSIĘŻNIKA



Reżyseria: Jon Turteltaub
Obsada:  Nicolas Cage
               Jay Baruchel
               Alfred Molina



Nastolatek uczy się magii.

Cuda na kiju, niedzielne kino 'akcji'.

17/05/2011 - THE ARBOR



Reżyseria: Clio Barnard
Obsada: Christine Bottomley
              Neil Dudgeon
              Robert Emms




Młoda dzieczyna pisze dramat o swoim życiu na przedmieściach.

Ciekawy film/dokument o dziwnych sytuacjach i patologiach. Wszystko widziane oczami wrażliwej dziewczyny. 

16/05/2011 - BABY BLUES



Reżyseria: Lars E. Jacobson,                            Amardeep Kaleka
Obsada: Coleen Porch
              Ridge Canipe
              Kali Majors



Szalona matka próbuje zabić swoje dzieci.

A, tani horror.

15/05/2011 - PANTY & STOCKING



Reżyseria: Hiroyuki Imashi
Studio:  Gainax


Upadłe aniołki walczą ze złem.

Zawsze mi się podobały baje z Cartoon Network, a najlepsze to 'Dexters Lab' i 'Powerpuff Girls'. Jak zobaczyłam 'Panty & Stocking', myślałam że to kolejny projekt tej stacji. Jaka niespodzianka, nie dość że to Gainax, to jeszcze anime!
Świetnie się oglądało, komedia pierwsza klasa... ale tylko dla dorosłych!

Thursday, 14 January 2016

14/05/2011 - NIGHT RAID 1931



Reżyseria: Jun Matsumoto
Studio: A-1 Pictures


Specjalna organizacja szpiegów z Japonii do Chin.

Skomplikowana historia mocno osadzona w czasach przed wojną. Ciężko zakumać o co chodzi.

14/05/2011 - NEVER LET ME GO



Reżyseria: Mark Romanek
Obsada: Carey Mulligan
              Andrew Garfield
              Keira Knightley


Przyjaciele ze szkoły z internatem, spotykają się po latach.

Fajny film, tylko że zrozumiałam go dopiero po przeczytaniu opisu. Nie wszystko było dobrze wyjaśnione. Ale dzięki temu filmowi zaczęłam czytać Ishiguro ;) 

13/05/2011 - WHISPER



Reżyseria: Stewart Hendler
Obsada: Josh Holloway
              Blake Woodruff
              Sarah Wayne Callies



Uprowadzony chłopiec to wcielenie zła.

Hahaha rodzice w końcu się pozbyli diabełka, który teraz zgotuje piekło porywaczom, Dobre to!
Film słaby, drewniani aktorzy, tanie efekty, ale warto było dla satysfakcji, że młody dał porwaczom w kość.

13/05/2011 - IM NUMBER FOUR



Reżyseria: D.J Caruso
Obsada: Alex Pettyfer
              Timothy Olyphant
              Teresa Palmer



Kosmita na ziemi próbuje wieść normalne życie, do czasu...

Dużo alcji i wydarzeń jak na jeden seans, a itak jakby niedokończona historia.

12/03/2011 - LIMITS OF CONTROL



Reżyseria: Jim Jarmusch
Obsada: Isaach De Bankole
              Alex Descas
             Tilda Swindon


Podróż po bezdrożach.

Długi film. Taka obsada, a mało ich wszystkich tam widać. 

11/05/2011 - KUNG POW



Reżyseria: Steve Oedekerk
Obsada: Tad Horino
              Joon Kim
              Steve Oedekerk



Kto zamordował rodziców bohatera?!

Na początku myślałam, że to jakiś żart, filmy posklejane przez jakiegoś amatora... ale im dalej w fabułę, tym bardziej to szaleństwo wciągało! Tego wariactwa nie da się opisać. Esencja (?!) klasycznych filmów wu-xia.

7/05/2011 - JULIETS



Reżyseria: Yu-Hsun Chen
                  Chi-jan Hou
                  Ko-shang Shen
Obsada: Vivian Hsu
              Bo-Chieh Wang
              River Huang




Trzy różne historie o Juliach.

6/05/2011 - HYDROZAGADKA



Reżyseria: Andrzej Kondratiuk
Obsada: Józef Nowak
              Zdzisław Maklakiewicz
              Roman Kłosowski




Woda nagle zaczyna znikać, As wkracza do akcji.

Że też wcześniej nie wpadłam na ten film. Polacy też maja swojego superbohatera, i to jakiego! 

5/05/2011 - MASTERS OF THE UNIVERSE



Reżyseria: Gary Goddard
Obsada: Courteney Cox
              Dolph Lundgren
              Frank Langella



Kto nie oglądał 'He-Mana'?!

Brakuje mi klasycznych filmów fantasy! Oj kieyś były - 'Niekończąca się histoia', 'Legenda', 'Willow' i dużo innych. Te wszystkie Władce Pierścieni to nie tooo...
Oj, nie robi się już takich filmów...

5/05/2011 - JULIAS EYES



Reżyseria: Guillermo del Toro
Obsada: Belen Rueda
              Lluis Homar
              Pablo Derqui




Zagadka śmierci bliźniaczki.

Z cyklu del Torro, tym razem wyraźna słabizna.

4/05/2011 - SCHINDLERS LIST



Reżyseria: Steven Spielberg
Obsada: Liam Neeson
             Ben Kingsley
             Ralph Fiennes



Przedsiębiorca ratuje Żydów w czasie wojny.

Ale wstyd! Dopiero teraz obejrzeć ten film!? Oczywiście że się podobało!!

3/05/2011 - NORWEGIAN WOOD



Reżyseria: Anh Hung Tran
Obsada: Rinko Kikuchi
              Kenichi Matsuyama
              Tetsuji Tamayama




Po śmierci przyjaciela Watanabe zaczyna się spotykać z jego dziewczyną. 

Długo czekałam na adaptację Murakamiego. Trochę nudnawo, ale widoczki były ładne ;)

2/05/2011 - MAGICA MADOKA



Reżyseria: Akiyuki Shinbo
Studio: Shaft


Magiczne zwierzątko z magicznego świata oferuje nastolatkom magiczne moce, ale...

Na początku, nie chciałam tego oglądać, postaci były po prostu brzydkie. Jednak po drugim odcinku już mnie to nie obchodziło! Co za anime! Kto by pomyślał, że można stworzyć taką historię z tematu magical girls?! Naoglądałam się Czarodziejek i innych takich, nie wiedziałam, że tak też można!

30/04/2011 - 127 HOURS



Reżyseria: Danny Boyle
Obsada: James Franco
              Amber Tamblyn
              Kate Mara



Uwięziony na skałach.

A kto by pomyślał, że będzie z tego oś tak ciekawego! Król życia miał wszystko, a teraz walczy o życie. 

25/04/2011 - LAST LIFE IN UNIVESE



Reżyseria: Pan-Ek Ratanaruang
Obsada: Tadanobu Asano 
              Sinnita Boonyasak
              Laila Boonyasak



On uporządkowany, ona przeciwnie, ale oboje zmęczeni...

Wymęczony film.

24/04/2011 - KURAGEHIME



Reżyseria: Takahiro Omori
Studio: Brain's Base


Jak może się zmienić twoje życie, jeśli spotkasz właściwą osobę. 

Świetne anime!! Ładna, pastelowa animacja i najważniejsze - ciekawe postaci! I to jakie, same geeki!
Chyba też zacznę lubić meduzki.

24/04/2011 - 14 BLADES



Reżseria: Daniel Lee
Obsada:  Wei Zhao
              Donnie Yen
              Chun Wu



Zdrajca przejmuje władzę, zbiera się dawna gwardia.

Bardzo lubię chińskie filmy, ale czasem historie są zbyt zawiłe...

23/04/2011 - 20TH CENTURY BOYS



Reyseria: Yukihiko Tsutsumi
Obsada:  Hidehiko Ishizuka
               Teruyuki Kagawa
               Takashi Ukaji



Kim jest tajemniczy 'Przyjaciel'?!


A manga była taka ciekawa! A historia była taka wciągająca! ...i znowu wyszło to samo ;( Drewniane aktorstwo, krzyki, i bieganina. Ech, szkoda...

Tuesday, 12 January 2016

21/04/2011 - MEGAMIND



Reżyseria: Tom McGrath
Studio:  Dreamworks


Jak ten zły musiał sobie stworzyć superbohatera, bo mu się nudziło.

Przyjemna animacja, ciekawa historia. Bardzo lubię wszystkie 'Schwarz-charaktery', a film tylko o kimś takim to spełnienie marzeń ;) Źli są najlepsi!

21/04/2011 - MAMMOTH



Reyseria: Lukas Moodysson
Obsada: Gael Garcia Bernal
              Michelle Williams
              Sophie Nyweide



Ona samotna, on zajęty. 

Ciekawy film, o różnych aspektach bycia samym i samotnym, o próbach zaklejania tej pustki. Różne miejsca na świecie, te same problemy, te same konsekwencje.


Monday, 11 January 2016

20/04/2011 - GANTZ



Reżyseria: Shinsuke Sato
Obsada: Kenichi Matsuyama
              Kazunari Ninomiya
              Kanata Hongo




Manga była fajna. Zwykle unikam adaptacji, ale jak zobaczyłam trajler z tymi czarnymi kostiumikami i niebieskimi diodami, to mi się oko zaświeciło... Niestety tylko to było warte obejrzenia, miałam rację, trzeba było nie oglądać! Trajler by wstarczył ;(
Tak, jak kocham wszystko, co japońskie, to adaptacjom mówię NIE!!!

20/04/2011 - DER RAUBER



Reżyseria: Benjamin Heisenberg
Obsada: Andreas Lust
             Florian Wotruba
             Franziska Weisz



Biegacz rabuś.

Historia ciekawa, tylko nudno coś...

18/04/2011 - ONION MOVIE



Reżyseria: Mike Maguire
Obsada: Abigail Mavity
              Larissa Laskin
              Tom Wright


Zlepek śmiesznych wiadomości.

Wariaty z Ameryki...

11/04/2011 - KINGS SPEECH



Reżyseria: Tom Hooper
Obsada: Colin Firth
              Geoffrey Rush
              Helena Bonham Carter



O tym jak król się jąkał.

Przeuroczy film ze słodkim Colinem. Ciekawa, wciągająca historia i postaci. Bardzo mi się podobało.